czwartek, 15 sierpnia 2019

Jak rozmnożyć sedum buritto? Jak ukorzenić sukulent?

Z uwagi na to, iż post o rozmnażaniu zamiokulkasa zamiolistnego, którego wrzuciłam jakiś czas temu na bloga cieszy się dość dużym zainteresowaniem dzisiaj przybywam z wpisem poświęconym sedum buritto. Dla jasności - to nie jest potrawa rodem z Meksyku chociaż ten sukulent meksykańskie korzenie rzeczywiście ma.
Jeżeli zastanawiasz się więc w jaki sposób rozmnożyć sukulent, a dokładnie rozchodnik sedum burrito to zapraszam Cię na dzisiejszy wpis, dowiesz się jak najłatwiej rozsadzić sedum buritto, a także w jakich warunkach będzie czuł się najlepiej w Twoim domu.

Jakie warunki stworzyć Sedum Buritto?

Sedum Buritto nie jest rośliną wymagającą. Tak jak w przypadku większości sukulentów - lepiej o nich zapomnieć niż przelać, gdyż ich układ korzeniowy nie jest przyzwyczajony do zbyt dużej wilgotności. Z tego właśnie względu Sedum Buritto preferuje podłoże przepuszczające - warto w tym przypadku zdecydować się na wykonanie samodzielnie mieszanki ziemi z keramzytem lub żwirkiem umożliwiającym odpowiedni drenaż wody no i przede wszystkim - nie podlewać zbyt intensywnie!
Sedum Buritto to efektywna roślina ale i krucha. Łatwo uszkodzić delikatne opadające na doniczkę pędy w związku z czym dobrze jest roślinę umieścić w miejscu, w którym nie będzie narażona na ocieranie. U rośliny, która puściła już korzenie nie podlewamy mięsistych liści. Kwiat traktujemy podobnie jak kaktusy w okresie wegetacyjnym. 

Jak rozmnożyć Sedum Buritto z liścia? 


Sprawa wygląda naprawdę prosto. Najważniejsze to uzbroić się w cierpliwość gdyż o ile proces ukorzeniania nie trwa moim zdaniem długo to sam wzrost ciągnie się w nieskończoność. Mięsiste listki z dorosłej rośliny urywamy (niektórzy robią to żyletką, ja po prostu skubię i odkładam na bok), a następnie układamy lekko na podstawce z ziemią. Wystarczy niewielka ilość ziemi aby ukorzenić Sedum Buritto. Kiedy już mamy przygotowane "przedszkole" dla naszych maluchów codziennie spryskujemy je wodą z rozpylacza. Młode rośliny warto trzymać na słońcu gdyż w ten sposób przyśpieszymy cały proces. Nie odrywamy od ukorzenionej rośliny liści, z których sedum wyrasta. Pozwólmy na samoistny rozpad.

Zapraszam Cię do aktywności w komentarzach. Jestem ciekawa czy Sedum Buritto to sukulent, którego masz w swoich zbiorach, a także czy rozsadzasz je z liści czy przesadzasz całe pędy? To jak - który kwiat będzie kolejnym? 

32 komentarze:

  1. Bardzo przydatny wpis :D Warto wiedzieć na przyszłość :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że wpis przypadł do gustu, zapraszam częściej :)

      Usuń
  2. Opisanej przez Ciebie rośliny nie mam, ale ostatnio rozmnażałam w ten właśnie sposób, z liści, drzewko szczęścia :))
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja w ogóle pierwszy raz słyszę o takiej roślinie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znałam przedtem nawet z nazwy tej rośliny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z chęcią spróbowałabym powiększyć swoją kolekcje roślinek :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam sukulenty 😍 bardzo wartościowy wpis, który przyda mi się w przyszłości. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Zaskakujesz mnie tymi roślinkami, może dlatego, że zbytnią znawczynią nie jestem. Nie słyszałam o niej ale zawsze można czegoś się nauczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam tę roślinkę i też ją ukorzeniłam, w sumie sama, to zrobiła, bo opadło jej kilka listków i się ukorzeniły :D Nie wiedziałam, ze tak się nazywa :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie słyszałam jeszcze o tej roślinie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Niestety ja nie posiadam tej roślinki, ale poradnik jest bardzo przydatny. Będę wpadać częściej, żeby dowiadywać się ciekawych informacji!

    Obserwuję i pozdrawiam, Carpe diem

    OdpowiedzUsuń
  11. Zakupiłam jakiś czasu sedum buritto i będę próbowała ukorzenić dla koleżanki. Proszę powiedzieć, jak długo trzeba czekać na pojawienie się korzonków i pierwsze listki?

    OdpowiedzUsuń
  12. U mnie to przedszkole nazywam często szpitalem bo zazwyczaj walczę o ich życie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ja zamierzam zdobyć tą roślinkę

      Usuń
    2. minął jeden dzień a ja już kupiłam ten cudowny okaz i będę rozmnażać bo w transporcie moja roślinka ucierpiała

      Usuń
  13. Miałam już kilka razy sedum burrito i niestety, za każdym razem bardzo krótko. Starałam się podlewać tak jak kaktusy, tzn. nie przelać wodą. Jędrne kuleczkowe listki robią się cienkie, pomarszczone a łodygi od dołu "drewnieją". Proszę o wskazówki jak często należy tą roślinę podlewać i jak hodować.Co robię źle?

    OdpowiedzUsuń
  14. Miałam już kilka razy sedum burrito i niestety, za każdym razem bardzo krótko. Starałam się podlewać tak jak kaktusy, tzn. nie przelać wodą. Jędrne kuleczkowe listki robią się cienkie, pomarszczone a łodygi od dołu "drewnieją". Proszę o wskazówki jak często należy tą roślinę podlewać i jak hodować.Co robię źle?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O wlasnie!! Dokładnie tak samo :(

      Usuń
    2. U mnie jak widzę, że tak się dzieje to podlewam obficie nad zalewem, ale tak, że ta woda przelatuje przez doniczkę i w podstawce nic nie zostaje oraz spryskuje łodygi woda, żeby się zazieleniły i odstawiam na miejsce. Moj się piękny i duży, pięknie zwisają mu pędy ;)

      Usuń
    3. Podlewam go tak jak opisałam wyżej, gdy widzę,że ziemia jest wysuszona. Jak listki robią się pomarszczone jest to znak dla mnie, że trzeba podlać. Jeśli natomiast u Pani ziemia jest mokra i tak się dzieje, to chyba bym poczekała aż wyschnie i potem podlała.

      Usuń
  15. Ja posiadam całkiem okazały egzemplarz,w tamtym roku kwitł przepięknie

    OdpowiedzUsuń
  16. Opis prosty i taki powinien być gratuluję ale sądząc po komentarzach to forum dla dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ratunku moje burrito opada i nie wiem dlaczego nie przelalam go :(

    OdpowiedzUsuń
  18. Do kiedy spryskiwać wodą takie maluchy? Bo później chyba liście nie przepadają za wodą?

    OdpowiedzUsuń
  19. Czy ukorzeniać można tylko pojedyncze kulki? W transporcie odpadła cała gałązka z kulkami i czy całą mogę ukorzenić i jeśli tak to czy w ten sam sposób? Podłoże dla sukulentów czy jakiś inny rodzaj?

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja mam od koleżankie opadły jej listki i sobie pomyślałam a wsadze do ziemi i zobacze a tam wyrosły maluszki tylko niekture mniej mięsiste są

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak posadzić roślinki, które są wielkości tych na zdjęciu? Takie, z lisci których wyrosły nowe? Z góry dziękuję za pomoc

    OdpowiedzUsuń
  22. Ile mniej więcej trwa proces ukorzeniania się ?

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia